2011. október 31., hétfő

Isler (Ischler)

A munkahelyi büfében mindig olyan guszta islereket lehet kapni, hogy szoktam venni a páromnak, ha kedveskedni akarok neki. Persze én is mindig megkívánom, de a cukros változatot nem engedélyezem magamnak, viszont most elkészítettem a cukormentes islert ezt a receptet véve alapul. Próbaképpen csak kis adagot készítettem, de legközelebb nem aprózom el.

Hozzávalók:
A tésztához:
  • 10 dkg margarin
  • 14 dkg teljes kiőrléső tönkölybúzaliszt (90 g szh)
  • 6 dkg finomra tört dió (7 g szh)
  • 0,5 kávéskanál fahéj
  • 1 kupak Süssina folyékony édesítőszer
A töltéshez:
  • 25 dkg fagyasztott vegyes erdei gyümölcsből készült lekvár, aminek kb. a felét használtam fel, így kb. 10 g szénhidrátot jelentett
  • 1 kupak Süssina ide is
A bevonathoz:
  • 5 dkg 85%-os étcsokoládé (10 g szh)
  • 1 ek étolaj
Összeállítottam a tésztát és betettem kb. fél órára a hűtőbe.
Közben megcsináltam a lekváromat úgy, hogy felrottyintottam az édesítőszerrel a fagyasztott gyümölcsöt. Vigyázni kell vele, le ne égjen! Folyamatosan kevergettem, így szerencsére nem lett baja. Persze rakhattam volna bele egy kevés vizet is, de azt akartam, hogy sűrű legyen a lekvárom.
A hűtőből kivett tésztát kb. fél centi vékonyra nyújtottam, és kiszaggattam, lett belőle 16 korong. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem a korongokat, és előmelegített sütőben megsütöttem őket. (Itt szeretném megjegyezni, hogy nekem soha fogalmam sincs arról, hogy hány fokos a sütő, mert egy régi gáztűzhelyem van, és anyámnak, nagyanyáimnak is az van-volt, így mikor elsajátítottam a sütés művészetét, akkor is csak érzésre állítottuk be a sütő gombját.)
Mikor kissé meghültek a korongok, kettőt-kettőt összeragasztottam lekvárral.
Gőz fölött megolvasztottam a csokoládét (azért ilyen magas kakaótartalmút válaszottam, mert ennek a legalacsonyabb a szénhidráttartalma, persze az ára meg ennek a legmagasabb...), hozzáadtam az olajat, majd belemártogattam a lekvárral összeragasztott korongokat. Nekem csak a sütik teteje lett csokis, de gondolom, ha valaki ügyes, és jobban belemártja, akkor az oldala is az lesz. Ezt még finomítanom kell. Ezután betettem őket a hűtőbe.
Most meg kiveszem őket, lefényképezni.
Íme:
Szerintem nagyon szépek lettek. Bár a párom szerint még lehetne rá tenni kókuszreszeléket, vagy macskakakit (így hívják náluk a készen kapható csokireszelékfélét :)), de szerintem így is gyönyörűek!
8 darab lett, darabja kb. 15 g szénhidrátot tartalmaz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése