2011. május 15., vasárnap

Moszkauer

Nem ismertem ezt a sütit, de egy süteményeskönyvben megláttam a receptet, és rögtön tudtam, hogy ezt ki fogom próbálni.

Hozzávalók:
  • 30 dkg durvára darált dió (36 g szh)
  • 15 dkg narancshéj, nekem csak 5 jött össze a reszeléssel
  • 2 kupak folyékony édesítőszer (az eredeti receptben 30 dkg cukor)
  • 10 dkg vaj
  • 2 dl tejszín, de nekem nem volt itthon, úgyhogy tejjel csináltam
  • 2 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt (13 g szh)
A liszt kivételével minden összetevőt egy jénaiba tettem, és éppen csak összeforraltam. Ezután belekevertem a lisztet, majd sütőpapíros tepsibe halmokat raktam. Előmelegített sütőben gyorsan kisütöttem őket. Vigyázni kell, mert gyorsan sülnek, nekem az utolsó három darab meg is égett, ki kellett dobnom.
Mikor kihűltek a sütik az alábbi csokimázba mártogattam az aljukat:
  • 2 ek kakaópor (kb. 4 g szh)
  • 1 kupak édesítőszer
  • 1-1,5 dl víz
  • 5 dkg margarin
A kakaóport csomómentesen elkevertem annyi vízzel, hogy nem túl sűrű, nem is túl folyós dolgot kaptam. Ezt felmelegítettem folyamatos kavargatás mellett, majd belekevertem a margarint.


Összesen 53 g szénhidrát van 40 darab kekszben.

1 megjegyzés: