2011. május 8., vasárnap

Bounty torta avagy bounty szelet szénhidrátszegényebb verzióban

A nagymama-sütik jegyében egy újabb próbálkozás. Csak tegnap tudtam meg, hogy így hívják, de már a nagymamám sem teljesen szabályosan csinálta anno, mert ő sem rakott rá "sárga krémet".
Elsőre így sikerült, de lehet még rajta javítani.
Például rá kellett jönnöm, hogy a teljes kiőrlésű liszt nem úgy működik, mint finom társa. Jóval több folyadékot vesz fel, így az eredeti receptet menet közben is módosítanom kellett, hogy gyúrható tésztát kapjak.
Hozzávalók a tésztához:
  • 25 dkg tk tönköyliszt (160 g szh)
  • 1 cs sütőpor
  • 2 kupak folyékony édesítőszer
  • 1 ek kakaópor, amit most megmértem, és biztosan állíthatom, hogy nincs több 10 grammnál (1 g szh)
  • 10 dkg margarin, lehet kicsivel több, nekem olaj volt kéznél gyúrás közben, úgyhogy azt raktam még bele egy kicsit
  • 1 tojás
  • meg még menet közben 2 tojássárgája
A töltelékhez:
  • 20 dkg kókuszreszelék (12,4 g szh), ami soknak bizonyult, legközelebb 15 dkg-ot fogok csak használni, kissé száraz lett így a töltelék
  • 4 tojásfehérje
  • 1 kupak folyékony édesítő
A mázhoz:
  • a maradék két tojássárgája
  • 1 ek kakaópor (1 g szh)
  • 1-2 ek víz
  • 1 kupak folyékny édesítő
  • kb. 3 dkg vaj
Összegyúrtam a tésztát, elég nehezen, több zsiradék kellett volna bele szerintem. Aztán ketté szedtem, az egyik felét a tortaformámba nyújtottam. A tojásfehérjét habbá vertem az édesítővel, beleforgattam a kókuszreszeléket, és rásimítottam a masszát a tortaformában várakozó tésztára. Aztán a tészta másik felét is kinyújtottam, ráhelyeztem a kókuszmasszára, és előmelegített sütőben készre sütöttem.
A két megmaradt tojássárgáját elkevertem az édesítőszerrel és a kakaóporral, valamint a vízzel. Lassú tűzön besűrítettem, majd hozzáadtam egy kis vajat és a kész süteményre öntöttem. Az lett volna az igazi, ha az oldalára is kenek, ha már úgyis tortaformájú lett, de majd legközelebb.


Az egész süti 174 g szénhidrátot tartalmaz, sokat nem lehet belőle enni. Lehet, hogy legközelebb a "sárga krémes" klasszikus változatot próbálom a saját képemre formálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése