2011. május 18., szerda

Sajtos-diós keksz

Múlt héten vettem egy görög szakácskönyvet. Abban találtam ezt a nagyon egyszerű receptet.
Hozzávalók:
  • 4 dkg darált dió (4,8 g szh)
  • 11,5 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt (73,6 g szh), persze ő finomliszttel írta
  • 1 mk só
  • 1 mk bors
  • 11,5 dkg margarin
  • 11,5 dkg fetasajt
Szépen kiméregettem a mennyiségeket, bár nem tudom, milyen jelentősége van a fél dekáknak. Összegyúrtam, és mivel nem akartam még egy evőkanál lisztet elhasználni a kinyújtáshoz, ahogy a könyv írta, így csak kis golyókat formáltam a tésztából és a két tenyerem között összenyomkodtam őket, és előmelegített sütőben kisütöttem őket.  Ha azt akarjuk, hogy szebbek legyenek, kenjük meg a tetejüket tojással.


Egy tepsivel lett (42 db), de kevésnek bizonyult, mert még aznap elfogyott, pedig csak egy vendégünk volt. :) Szóval legközelebb biztos dupla adagot veszek alapul. Finom puha kekszecskék, leginkább a túrós pogácsához tudnám hasonlítani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése