2012. április 27., péntek

Raffaello

Reggel nem volt zsömle, amit egyek, így ráfanyalodtam a zabpehelyre. Mivel az inzulinrezisztenciás diéta nem engedi meg reggelire a tejterméket, kénytelen voltam vízzel kevert tejsavófehérjével felönteni a zabpelyhemet. Innen jött az ötlet, hogy ezt a fehérjeport máshoz is fel lehetne használni. 
A cukormentes Raffaello receptje következik.


Hozzávalók:
  • 10 dkg kókuszreszelék (mindig bajban vagyok ezzel, összevissza vannak információk a szénhidráttartalmáról  6 g/100 g-tól 30 g-ig, vegyük a legrosszabbat, azaz a 30 g-ot)
  • 10 dkg tejsavópor (5,5 g szh)
  • 12 dkg vaj (ennyi volt itthon)
  • 1 kupak Süssina folyékony édesítő
  • kevés langyos víz az összeállításhoz
  • 1-1 szem héj nélküli mandula minden golyóbisba, lemértem a maradékot, így pontosan tudom, hogy a 24 szem mandula 2,5 dkg volt (2 g szh)
Összeállítjuk a hozzávalókból a masszát, majd golyókat formálunk, és 1-1 mandulaszemet teszünk mindegyikbe és beleforgatjuk kókuszreszelékbe (kb 5 dkg, azaz 15 g szh), majd betesszük a hűtőbe pár órára. Ebből a mennyiségből nekem 24 darab lett, az kevesebb mint 2,5 g szénhidrát egy golyóra. Érdemes dupla ennyiből csinálni, de nem volt több kókuszreszelékem itthon.

1 megjegyzés:

  1. Szia! Meg tudnád mondani, hogy a tejsavóporból milyen márkájút használtál? Előre is köszi!

    VálaszTörlés