2011. szeptember 30., péntek

Túrós batyu

Egész héten édességre vágytam. Végre eljött a péntek, így volt időm csinálni egy kis sütit. A túró ugye mindig jó szénhidrátmennyiség szempontjából, ehhez most egy kevésbé reform kelttésztát készítettem, de a teljes kiőrlésű liszt nem illik az ilyen sütikhez.
Hozzávalók a tésztához:
  • 50 dkg finom tönkölybúzaliszt (340 g szh)
  • 1 cs szárított élesztő
  • 1 kupak Süssina folyékony édesítőszer (5 ml, ami 5 dkg cukornak felel meg)
  • 1 tojás
  • 9 dkg olvasztott margarin (nekem ennyit sikrült levágnom a kockából, de +-pár deka nem számít)
  • kb. 2,5 dkg langyos víz (persze tejjel kellene az eredeti recept szerint, de így spóroltam a szénhidráttal)
A töltelékhez:
  • 50 dkg túró (20 g szh)
  • 2 kupak Süssina folyékony édesítőszer
  • 2 tojás
  • egy kis vaníliaaroma
Összeállítottam a tésztát annyi langyos vízzel, hogy lágy, de jól gyúrható legyen. Majd mivel előzőleg használtam a sütőt, és már nem volt forró, de még jó idő volt benne, oda raktam be a tésztát egy fél órára kelni. (A szárított élesztőhöz tartozott egy kis cetli, azon volt ez az ötlet, hogy 50 fokos sütőben gyorsan meg lehet keleszteni a tésztákat.)
Amíg a tésztám kelt, összetörtem a túrót, hozzáadtam a vaníliaaromát és az édesítőt, valamint a tojás sárgáit. A tojásfehérjét először kemény habbá vertem, és azután forgattam a túrómasszába.
A hólyagosra megkelt tésztát kinyújtottam, 25 db négyzetre vágtam (még véletlenül sem lettek egyforma méretűek), és szétosztottam rajtuk a tölteléket. A négyzetek ideális esetben négy sarkát felhajtottam batyu formára, középen a sarkokat meg is csavartam. A batyukat sütőpapírral bélelt tepsibe tettem és begyújtottam a sütőt (amíg melegedett még egy kicsit keltek a sütemények), végül megsütöttem.

Átlagban egy batyura olyan 14 g szénhidrát jut, de vegyük figyelembe, hogy ez finomlisztől készült, így gyorsabban megemeli a vércukorszintet, mint az egyébként általam általában használt teljes kiőrlésű lisztes sütik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése