2011. április 10., vasárnap

Mandula süti

A héten eszembe jutott nagymamám mandula süteménye, amit régen rendszeresen készített nekünk.
Elkezdtem nézegetni a recepteket, aztán annyira belelkesültem, hogy beszereztem 30 darab dió süteményformát. (Most mandulának vagy diónak hívják ezt a sütit?) Szépen kiszámoltam, hogy mennyi fog beleférni a tepsibe, de aztán kiderült, hogy 40 is beleférne, szóval, ha beválik a recept, még 10-et veszek valahol.
És most következzen a sütemény receptje, ahogy én csináltam:
Hozzávalók a tésztához:
  • 10 dkg darált dió (12 g szénhidrát)
  • 23 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt (153,64 g szh), azért ennyi, mert ennyi volt a liszteszacskóban
  • 1 ek kakaó (kb. 2 g szh)
  • 1 mk fahéj
  • 15 dkg margarin
  • 2 kupak folyékony édesítő
  • 1/2 flakon rumaroma
a krémhez:
  • 2 tojás
  • 2 ek xylit
  • 2,5 dl tejszín (kb. 10 g szh)
  • 1/2 flakon mandulaaroma
  • 10 dkg margarin
A tésztát összeállítottam, majd beraktam a hűtőbe, hogy jobban lehessen formázni.
Közben megcsináltam a krémet. A tojást összekevertem a xylittel, belekevertem a tejszínt, óvatosan belekevertem a mandulaaromát, majd lassú tűzön, folyamatos kavargatás mellett besűrítettem. Mikor már kezdett összeugrani a tojás, belekevertem a margarint. Kivettem a hűtőből a tésztát és a már langyos krémet tettem be a helyére.
A tésztából kis gombócokat a formába nyomkodtam, majd szépen kisütöttem őket előmelegített sütőben.
Mikor kihűltek, megtöltöttem őket a krémmel.


26 db lett, 1 süti szénhidráttartalma krém nélkül kb. 6,5 g. Mivel a krémből elég sok kimaradt, 1 sütire még 1 g szénhidrát sem jut, tehát összesen mondjuk 7 g van egy mandulában.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése