2011. április 14., csütörtök

Kolbászos tönkölykiflik

Már egy ideje szemezek ezzel a recepttel, melyet kedvenc blogomon (itt) találtam, és igaz, hogy nem édes, de a péksütemény talán befér a sütik közé. Szóval az alapreceptet egy kicsit megváltoztatva a következőt alkottam:

Hozzávalók:
  • 26 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt (161,2 g szh)
  • 5 dkg zabkorpa, mivel búzakorpa nem volt itthon (28 g szh)
  • 1 ek lenmag
  • 1 zacskó porélesztő (hogy ne kelljen tejben cukorral megfuttani)
  • 2 ek olaj
  • 1 tojás
  • víz
  • 1 szál Gyulai kolbász
A száraz összetevőket elkevertem, majd hozzáadtam az olajat, a tojást és annyi vizet, hogy közepesen lágy tésztát kapjak. Egy órát kelesztettem (kb. a duplájára nőtt), három részre osztottam a tésztát. Egy-egy gombócot kinyújtottam kör alakúra, a kinyújtott tésztát nyolc cikkre vágtam, majd a cikkeket egyenként is kicsit kinyújtottam. A kolbászt vékonyabb csíkokra vágtam, és egy-egy kolbászcsíkot beletekertem egy-egy tésztacikkbe. Így 3×8=24 kiflit kaptam. A végén tojásfehérjével megkentem a kiflik tetejét és megszórtam őket szezámmaggal. Előmelegített sütőben kisütöttem őket.


Egy kiflire kb. 8 g szénhidrát jut, a lassú lebontású fajtából.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése