2011. április 30., szombat

Túrós-kakaós muffin

Egyik kolléganőm kérdezte a minap, hogy muffint szoktam-e csinálni, és mondtam, hogy még életemben nem csináltam, de előbb-utóbb biztos fogok. Hát eljött az az idő...Tegnap vettem egy muffinsütőt és ma ki is próbáltam. Párom édesanyja szokott túrórudi muffint csinálni, gondoltam az nekem is jó lesz egy kicsit átalakítva, így erre kerestem rá a neten. Ez lett belőle:


Hozzávalók:
  • 3 tojás
  • 2 kupak Süssina folyékony édesítőszer
  • 7,5 dkg margarin
  • 25 dkg sovány túró (10 g szh)
  • 1 dl tej (4,6 g szh)
  • 1 ek kakaópor (kb. 2 g szh)
  • 5 dkg tk tönkölyliszt (32 g szh)
  • 1 mk szódabikarbóna
A tojássárgákat a lágy margarinnal és az édesítővel kikevertem. Hozzáadtam az összetört túrót, a tejet és a kakaót. Beleforgattam a masszába a felvert tojásfehérjét, majd hozzákevertem a szódabikarbónás lisztet. A muffinsütő mélyedéseit kivajaztam, majd beleadagoltam a masszát. Előmelegített sütőben kb. fél óra alatt készre sütöttem őket.


1 muffinra kicsivel több, mint 4 g szénhidrát jut.
Azt hiszem legközelebb kipróbálom meggyel is ezt a túró alapú receptet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése