2012. január 15., vasárnap

Lúdláb torta

Már kétszer megcsináltam, de csak most harmadjára sikerült olyat készítenem, ami nemcsak ízre de látványra is megfelelő lett. Bár azóta már gondolatban továbbfejlesztettem mind a látványt, mind az ízt, úgyhogy valószínűleg fogom a közeljövőben módosítani a receptet.
Hozzávalók:
3 tojásból kakaós piskóta ezúttal víz nélkül:
  • 3 tojás
  •  5 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt (32 g szh)
  • 1 ek kakaópor (1 g szh)
  • 1 mk szódabikarbóna
  • 1 kupak Süssina folyékony édesítőszer
A krémhez:
  • 4 tojás
  • 3 ek kakaópor (3 g szh)
  • 3 ek xylit
  • 2,5 dl habtejszín (10 g szh)
  • 1/2 flakon rumaroma
  • 20 dkg fagyasztott meggy (22 g szh)
  • 2 dl víz
  • 10 dkg margarin
  • 2 ek zselatin
A bevonathoz:
  • 10 dkg 86 %-os étcsoki (19 g szh)
  • 2 ek étolaj
A piskótát a szokásos módon készítettem el. A lisztet, kakaóport, szódabikarbónát összekevertem, a felét rászitáltam a felvert, édesítővel elkevert tojássárgájára, majd ráöntöttem a kemény habbá vert tojásfehérjét, végül rászitáltam a maradék kakaóporos lisztet. A masszát kézi habverővel összeforgattam, és kivajazott-kilisztezett aljú tortaformába öntöttem. Előmelegített sütőben 12 perc alatt készre sütöttem.
A krémhez a négy tojással csomómentesen elkevertem a xylitet és a kakaóport. 
Előzőleg 2 dl vízbe és a rumaromába áztattam a felolvasztott meggyet, ebből 12 szemet kivettem a torta tetejére dísznek, és a többit az áztatólevével hozzáadtam a tojásos masszához . Ezt folyamatos kevergetés mellett sűrűre főztem, majd hozzáadtam a zselatint, melyet előtte fél deci forró vízben feloldottam.
A tejszínt felvertem, és hozzáadtam a krémhez, majd mikor kissé már kihűlt, ráöntöttem a tortaformában lévő piskótára, és az egészet pár órára hűtőbe tettem, hogy megszilárduljon.
A mázhoz gőz fölött felolvasztottam az étcsokoládét, hozzáadtam az olajat, majd a már szilárd állagú tortára öntöttem, és az oldalán is elkentem. Díszítésként rárakosgattam a 12 szem meggyet, ennyi szelet lesz a tortából.
87 g szénhidrát van az egész tortában, egy szeletben, kb. 7,5.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése