2011. április 4., hétfő

Fahéjas-zabpelyhes keksz

Mivel kifogytam az édesből, gondoltam csinálok valamit, ami gyorsan megvan. Így fordultam a már bevált zabpelyhes keksz recepthez, melynek most a fahéjas változatát készítettem el.

Hozzávalók:
  • 15 dkg zabpehely (88,05g szh)
  • 15 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt (100,2g szh)
  • 1 mokkáskanál szódabikarbóna
  • 1 mk fahéj
  • 2 kupak folyékony édesítőszer
  • 14 dkg vaj/margarin
A hozzávalókat összegyúrtam, majd kis gombócokat formáltam a tésztából, melyeket a két tenyerem között összelapítottam. Ha valaki nagyon szépeket akar, akkor persze ki is lehet nyújtani a tésztát, és kiszaggatni, így igazi kekszformájú szépségek lesznek, mint ahogy Judit kolléganőm kipróbálta. :) De nekem nem volt kedvem az időt húzni ezzel.

Kaptam 25 db kekszet, melyek szénhidráttartalma darabonként, felfelé kerekítve 8 g. Előmelegített sütőben, közepes lángon készre sütöttem őket.
Reggelinek teával kiváló! Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése