2011. április 16., szombat

Bécsi kocka

Szeretem a diós recepteket, mert egyrészt szeretem a diót, másrészt pedig a sütemények szénhidráttartalmát csökkenteni lehet vele, ha a liszt egy részét dióra cseréljük.
Életemben most csináltam először bécsi kockát, nem is igazán tudtam, hogy kell kinéznie, míg a neten meg nem néztem pár képet (pl.). Hát az enyém nem néz ki olyan szépen, mint a minta, de ez elsőre talán megbocsájtható.
Amúgy is rájöttem, hogy nem vagyok kibékülve a linzer típusú tésztákkal. Sajnos általában nem vagyok elég ügyes, és pár mindig eltörik, pláne, hogy ennek a tésztáját egyben kell megsütni, és utána kell felvágni. Késsel vágni nem az igazi, lehet, be kéne szereznem egy derelyevágót. Ráadásul a törötteket meg kell enni....:)
Na de most már ennyi bevezető után következzen a recept.
Mivel nem volt elég dióm itthon, csak 30 dkg, így az alapul vett recept kétharmad mennyiségeit használtam.
Hozzávalók:
a tésztához:
  • 10 dkg darált dió (12 g szh)
  • 20 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt (128 g szh)
  • 1 mk fahéj
  • 2 kupak édesítőszer
  • kevés citromlé
  • 20 dkg margarin
a krémhez:
  • 20 dkg darált dió (24 g szh)
  • 2 kupak édesítőszer
  • 1 flaska rumaroma
  • 1 1/2 dl tej (7 g szh)
Összegyúrtam a tésztát, két részre osztottam, és az egyik kisebb tepsim tetején elnyújtottam, vagy inkább elegyengettem a tészta egyik felét, és előmelegített sütőben megsütöttem, majd a tészta másik felével ugyanígy jártam el.
Közben folyamatosan kevergetve összerottyintottam a krémet.
A tészta egyik felét próbáltam szép, egyenletes darabokra felvágni, de nem igazán sikerült. Mikor kihűlt a krém rákentem a tészta másik felére és rárakosgattam a tetejére az összevágott darabokat. Végül a fedő tésztaréteg darabjai alapján felvagdostam az egész sütit. Persze eredetileg porcukorral kell meghinteni a tetejét, de én ezt kihagytam, meg fél diódarabokat is lehet díszítésül a sütikockákra tenni, de mint említettem, nem volt elég dióm, így ez is lemaradt.


Ez a legszebb darab kb. 9 g szénhidrátot tartalmaz. Összesen 171 g, amit 18 részre osztottam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése