2011. április 2., szombat

Tiramisu cukor nélkül

Tegnap gáztűzhely avatót tartottunk, ennek apropóján egész délután sütöttünk-fűztünk. Hogy én is tudjak desszertet enni, csináltam egy tiramisut, amit már régóta terveztem.

Előtte való nap megsütöttem a piskótát a csokitortás recept szerint csak eggyel kevesebb tojásból:
  • 3 egész tojás
  • 3 ek víz
  • 5 dkg zabpehelyliszt (36g szénhidrát)
  • 1 púpozott tk búzasikér
  • 2 kupak folyékony édesítőszer
Most is lusta voltam, úgyhogy a tojásokat egészben vertem föl gépi habverővel nagyon habosra az édesítőszerrel, és óvatosan beleforgattam az előzőleg összekevert száraz összetevőket, majd kivajazott (legközelebb tényleg ki is lisztezem) sütőbe öntöttem a masszát és előmelegített sütőben 15 perc alatt készre sütöttem.

Másnap, azaz tegnap folytattam a tiramisu készítést:
  • 3 tojás
  • 25 dkg mascarpone (6,5g szénhidrát)
  • kis rumaroma
  • 1 mk instant cikóriakávé
  • 3 kupak folyékony édesítőszer
  • kb 2 dkg kakaó (2g szénhidrát)
Egy mokkáskanálnyi pótkávéból készítettem egy kis kávét, mivel nem kávézunk, nem akartam valódi kávéból, pláne estére. Majd a kávéval meglocsoltam az előző nap elkészített piskótalapot úgy, hogy azért ne ázzon el. A lapot kettévágtam, és így pont beleillett a legkisebb tepsimbe.

A tojásságákat 2 kupak édesítővel habosra vertem a habverővel, belekevertem a mascarpone-t és egy kevés rumaromát, majd az 1 kupak édesítővel keményre vert fehérjét óvatosan beleforgattam. Az egyik piskótalapra ráöntöttem a krémem 70-80 %-át, kakaót szitáltam rá, majd rátettem a másik piskótalapot, ráöntöttem a maradék krémet, és erre is szitáltam kakaót. Fogyasztásig hűtőbe tettem. Szerintem nagyon finom lett!
Össz szénhidrát érték: 44,5 g


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése