2012. január 29., vasárnap

Dobostorta

Na igen, ezt aztán nem lehet megcsinálni cukor nélkül, legalábbis én nem jöttem rá, hogy lehetne cukor nélkül karamellát készíteni. Ha valaki tudja a titkot, feltétlenül szóljon! Szóval a cukormázas lapot nem én ettem meg a saját tortaszeletemről, de anélkül is finom volt. A képet megint nem én csináltam, hanem thelittlechef barátnőm, akiknél mostanában "filmklubot" tartunk hétvégente, mert nekik van szép, nagyképernyős TV-jük, és ilyenkor általában átviszek valamit, hogy ő fényképezze le.
Nagy nyereség! :)
Szóval a hozzávalók:
  • 6 tojás
  • 10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt (64 g szh)
  • 1 mk szódabikarbóna
  • 1 kupak Süssina folyékony édesítőszer
A fentiekből a szokott módon piskótát csináltam, és 6 kerek tortalapot sütöttem belőle. A legszebbet félretettem.
A krémhez:
  • 4 tojás
  • 5 dkg kakaópor (5 g szh)
  • 3 ek xylit
  • 25 dkg vaj/margarin
A tojást a xylittel és a kakaóporral gőz fölött sűrűre főztem, majd hozzáadtam a vajat/margarint.
Mikor kihűlt a krém, megkentem 5 tortalapot, és azokat egymásra rétegeztem, és a torta oldalát is megkentem.
És itt jön a máz, amit cukorkerülőknek tilos megenni!
  • 15 dkg cukor (ez 150 g szh lenne, de a barátok szívesen feláldozzák magukat azzal, hogy ők pusztítják el helyettünk)
Teflonserpenyőben, állandó keverés mellett karamellizáljuk a cukrot, és az előkészített legszebb tortalapra azonnal ráöntjük, amikor kész.Nagyon gyorsan köt, úgyhogy nekem nem sikerült normálisan szeletekre vágnom, elrepedezett a máz, de elvileg vajas vagy olajos késsel kell azonnal annyi szeletre vágni a cukortetőt, ahány tortaszeletet akarunk. Én 12-be vágtam, majd ráhelyeztem a cikkeket a torta tetejére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése