2011. április 20., szerda

Húsvétváró fűszeres kalács

Már pár napja nézegetem a kalácsrecepteket. A tegnap este egy részét azzal töltöttem, hogy túrós kalácsreceptet találjak. Végül egy élesztős-túrós pogácsareceptből indultam ki, és az elején még nem tudtam, hogy kalács lesz belőle, de nem volt kedvem pogácsát szggatni, meg olyan jó lágy tésztát sikerült a gépnek kelesztenie. A következő lett belőle:
Hozzávalók:
  • 10 dkg tk rozsliszt (69 g szh)
  • 30 dkg tk tömkölyliszt (192 g szh)
  • 20 dkg túró (8 g szh)
  • 20 dkg margarin
  • 2 tojás
  • 1 ek tejföl
  • 2 ek víz
  • 2 mk só
  • 1 mk római kömény (rákattantam az indiai fűszerekre)
  • 1 mk chillipaprika
  • 1 cs szárított élesztő
A hozzávalókat beraktam a kenyérsütőgépbe, és az másfél óra alatt szépen összegyúrta, megkelesztette.
Aztán még én is átgyúrtam, és kipróbáltam a kalácsfonást 6 szálból így. Nem sikerült tökéletesre, de nem probléma. Megszórtam a tetejét szezámmaggal. Ez lett belőle:


Amíg melegedett a sütő, a kalácsom tovább kelhetett. Végül, mikor már jó meleg lett a sütő, beraktam a tésztát, és kb. 40 percig sütöttem.


Mint látszik, szépen megnőtt. Lemértem, pontosan 880 g lett, tehát kb 30 g szénhidrát van 10 dkg-ban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése