2011. március 26., szombat

cukormentes csokitorta

Miután kb. másfél hónapig nem volt tűzhelyem különböző technikai problémák miatt, eléggé ki voltam éhezve a sütés-főzésre. Nézegettem a házi receptgyűjteményem, és megtaláltam nagyanyám csokikrém receptjét, amit piskótába szokott beletölteni. Mivel a krém tojás alapú, még tej sincs benne, minimális szénhidrátmenyiséggel meg lehet úszni. Már csak egy diétás piskótareceptet kellett kerítenem, amit egy társblogban találtam meg (itt). Nagyon tudom ajánlani a diétázóknak az említett blogot, én is sokat tanultam a szerzőjétől, csak azt sajnálom, hogy az utolsó bejegyzése 2010 nyara.

Kicsit módosítottam a recepten, az enyém a következő:

A piskótához:
4 egész tojás
3 evőkanál víz
3 kupak Süssina folyékony édesítőszer, ami 15 dkg cukornak felel meg a címke alapján
Ezeket gépi habverővel jól felvertem. Nem volt kedvem a tojásfehérjét, -sárgáját külön veregetni.

Külön összekevertem szárazon az alábbiakat:
7 dkg zabpehelyliszt
1 dkg szejtán más néven búzasikér
fél csomag sütőpor

A tojásos masszába óvatosan beleforgattam a lisztkeverékemet, és kivajazott tepsibe öntöttem a masszát (a lisztet elfelejtettem, de nem volt baj). Mint mesteremtől megtanultam, csak az alját szabad kivajazni, kilisztezni a tepsinek, különben szalonnás lesz a cucc, és nem kell simogatni, hanem a közepére önteni, a massza majd úgyis kitölti a rendelkezésére álló teret.
Előmelegített sütőben, kb.180 fokon 15 percig sütöttem.

Azt gondoltam, jobban feljön, de sebaj, így módosítottam a csokikrém mennyiségét az elgondoltakhoz képest:
2 egész tojást
2 kupak folyékony édesítőt
2 evőkanál kakaóport (kb 4 dkg)
habosra kevertem, majd lassú tűzön kavargattam őket egy kicsit. Vigyázni kell, mert hamar elkezd csomósodni. A tűzről levéve belekevertem még kb 12 dkg margarint.

Mikor már kissé kihűlt, kiszedtem a tepsiből a piskótámat, keresztben kettévágtam és megkentem az egyik felét a csokikrémmel, majd ráraktam a másik felét, és a csokikrém maradékát a tetejére és az oldalára kentem. Hogy elfedjem az egyenetlenségeket, a tetejét megszórtam szeletelt mandulával.



Szép ugyan nem lett, de az íze kiváló! :) És a szénhidráttartalma is alacsony, én így számoltam:
zabpehelyliszt: kb 49 g
búzasikér: kb 1 g
kakaó: kb 4 g
mandula: kb 2 g
A többi összetevőben elhanygolható.
összesen: 56 g szénhidrát (ha ebédre csak ezt eszel, az egészet befalhatod. :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése