2011. március 28., hétfő

diós linzerkarika (1. próbálkozás)

Megpróbáltam olyan linzerkarikát kreálni, ami alacsony szénhidráttartalmú, és lehetőleg csak lassan emeli meg a vércukorszintet. A következőket gyúrtam össze:
  • 15 dkg durumliszt (73×1,5=109,5 g CH)
  • 10 dkg zabpehelyliszt (71 g CH)
  • 10 dkg darált dió (12 g)
  • 20 dkg margarin
  • 3 kupak folyékony édesítőszer
  • egy kis vaníliaaroma
  • pici citromlé
El kell mondjam, hogy már akkor féltem attól, hogy nem lesz megfelelő a kész süti állaga, mert igen lágy lett a tészta, be is raktam egy tíz percre a hűtőbe, hogy ne ragadjon nagyon, mikor nyújtom.
Kb. fél centisre nyújtottam, kiszaggattam teli és lyukas formákat, majd előmelegített sütőben közepes lángon megsütöttem 10-15 perc alatt.

Sajnos beigazolódott az aggodalmam, túlságosan porhanyós lett a tészta a sok zsiradék miatt, így nagyon óvatosan kellett vele bánni, hogy ne törjön el, mikor a lukas és a teli felet a házi erdeigyümölcs lekvárommal összeragasztottam. Így nem lett annyira sikeres, de majd még próbálkozom. Mindenesetre az íze nem rossz.


Gyorsan leírom még, hogyan csináltam a lekvárt:
Vettem két doboz (fél kiló) mélyhűtött erdeigyümölcsös keveréket (ribizli, málna, szeder), két kupak Süssinával összerottyintottam lassú tűzön. Kevergettem, míg viszonylag sűrű nem lett, majd egy kis üvegbe öntöttem. Mikor lehűlt a hűtőbe tettem. Nem tudom, így meddig áll el, de nem hagyjuk megromlani. :)

A lekvár 10 dkg-jában kb 10 g szénhidrát van, ha számolom, hogy kevesebb a tömege, mint a fagyasztott gyümölcsé (annak 7,1 g volt), és olyan 15 dkg-ot használtam a sütire, az 15 g CH. Szóval a sütiben összesen 207, 5 g, mondjuk 210 g CH van összesen, lett 21, akkor egyben 10 g. Sokat azért nem lehet belőle enni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése