2011. április 22., péntek

Pizza light bolognai raguval

Miután a kalácshoz elővettem a kenyérsütő-dagasztó gépet, kedvet kaptam a kelttésztákhoz. Igaz, ez sem édes, de szénhidráttartalma nem elhanyagolható, úgyhogy a light verzió talán befér a profilba. :)
Először is beraktam a gépembe a pizzának valókat:
  • 2,5 dl víz
  • 20 dkg tk rozsliszt (136 g szh)
  • 20 dkg durumliszt, ha már olasz kaja (146 g)
  • 1 cs szárított élesztő
Aztán magára hagytam a gépet a mosógép társaságában, és elmentem bevásárolni. Mire hazaértem, már le is ment egy fél óra a másfél órás kelttészta programból, a mosóprogram pedig a végét járta. Így nekifogtam a bolognai ragu elkészítésének, amit a boltban gondoltam ki feltétként:
  • 50 dkg darált pulykacomb (épp le volt árazva a boltban)
  • 1 nagyobb doboz (140 g-os) paradicsimkonzerv (20 g szh)
  • 1 fej hagyma (kb 10 g szh)
  • só, bors, bazsalikom, kakukkfű, oregánó és egy kis só és cukormentes, szárított zöldségeket tartalmazó ételízesítő
  • kevés olaj
Az olajon megdinszteltem a hagymát, hozzáadtam a húst, megsóztam, megborsoztam, majd mikor már félig megfőtt, hozzáadtam a paradicsomkonzervet. Ezután hozzáadtam az összes többi fűszert, és készre pároltam.
Mikor megkelt a tésztám, ketté vettem, és a felét kerekre nyújtottam, a formám méretére, majd beraktam a kissé kiolajozott formába, ráöntöttem a ragut, és ráhelyeztem 3 pepperóni paprikát:



Ezután ráreszeltem kb. 15 dkg trappistasajtot (2 g szh).


Aztán beraktam a sütőbe, és készre sütöttem. Mivel féltem, hogy nagyon megég a teteje, letakartam alufóliával, aztán levettem,  megint visszaraktam. Valszeg semmi baja nem lett volna az alufólia nélkül. :)
Ez lett belőle:


Össz szénhidráttartalom, mivel a tészta felét használtam fel, a másik felét betettem a hűtőbe, 128 g.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése