2012. április 22., vasárnap

Emeletes élvezet

Már csináltam egyszer, de akkor valahogy nem sikerült feltenni ide. Az ötletet, mint már annyiszor, innen vettem, bocsánat Roxa, talán így nem minősül plágiumnak, ha megadom a pontos hivatkozást...:))).
Hangsúlyoznom kell, hogy az én süteményeim nem feltétlenül kalóriaszegények. Ha választani kell, hogy szénhidrátszegény vagy kalóriaszegény legyen az alapanyag, én mindig a szénhidrátszegényet választom. Akinek a fogyás is a célja, azért gondolja át, hogy azt használja-e, amit én. Például én soha nem használok növényi tejszínt tejszín helyett, mert annak jóval magasabb a szénhidráttartalma. Pudingport sem szoktam használni ugyanezért, hanem tojásos alapú krémeket csinálok, melynek a kalóriatartalma természetesen nagyobb, mint a pudingé lenne. Úgyhogy a fent meghivatkozott süteményeket, amelyek a kalóriaszámlálás jegyében készültek, egytől egyig átalakítom. 
Na de következzen a recept.
Tegnap este kezdtem el, és ma reggel fejeztem be. De persze ez nem azt jelenti, hogy egész éjszaka csináltam :))). Csak éppen a harmadik és negyedik "emelet" között várni kellett, hogy a harmadik megszilárduljon, nehogy rossz legyen az alapozás és az egész építmény összedőljön.

 
1. emelet:
A szokásos módon csináltam egy 
  • három tojásos kakaós piskótát (33 g szh)
ezúttal a 22×22  cm-es szögletes tortaformámban. Itt megtalálható a recept, annyi a különbség, hogy ha van itthon teljes kiőrlésű tönkölyliszt, akkor mindig azt használok kakaós piskótához, ott úgyis elfedi a kakaó a színt, és igy a cukorfelszívódás is lassabb, és a szénhidráttartalom is alacsonyabb egy csöppet.
2. emelet:
  • 50 dkg krémes túrót (19 g szh)
  • 1 kupak folyékony édesítőt
  • 1 mk vaníliaaromát
összekevertem, és rásimítottam a már kihűlt piskótalapra.
3. emelet:
  • 3 tojássárgát
  • 1 ek xilittel
  • 1 kupak folyékony édesítőszerrel
  • 3 dl tejjel (15 g szh)
  • 2 dl vízzel
  • 1 ek zselatinnal
összekevertem, és folyamatos kavargatás közben krémmé főztem. Mikor kissé kihűlt, hozzákevertem a 
  • 3 tojásfehérjéből
  • 1 ek xilittel
felvert habot. Ezt itt tanultam, profiktól, hogy a krémes krémjét hogyan kell csinálni. Na, milyen rendes vagyok, mindent meghivatkozok.:))
Ezt a habos krémet öntöttem a túróemeletre, és itt következett az, hogy beraktam a hűtőbe egy éjszakára, hogy szilárduljon. (Már elég késő volt ahhoz, hogy kivárjam.)
4. emelet:
Ez készült el a leggyorsabban. Másnap reggel kemény habbá vertem:
  • 2,5 dl habtejszínt (8 g szh)
  • 1 ek xilittel
ehhez még hozzákevertem:
  • kb. fél deci forró vízben feloldott 2 mk zselatint
a tetejére reszeltem:
  • 1 azaz egy kocka 86 %-os étcsokit (2 g szh)
Végül betettem a hűtőbe.
Összesen 77 g, jórészt lassan felszívódó szénhidrátot tartalmaz, 25 darabra vágva az 3 g szénhidrát darabonként, igazán baráti!

1 megjegyzés: