2011. december 11., vasárnap

Puncstorta

Hosszan agyaltam azon, hogyan tudnék úgy puncsos krémet készíteni, hogy nem használok hozzá puncs ízű pudingport. Nézegettem a neten, hogy mi is igazából a puncs, és kiderült számomra, hogy tulajdonképpen édes, bor és rum alapú forró téli ital kis naranccsal és forraltborhoz szükséges fűszerkeverékekkel megbolondítva. Mostanában pont rumos-narancsos ízesítésű Milford teát szoktam iszogatni, ami pont visszaadja ezt a hangulatot. Innen jött az ötlet, hogy a teát használjam aromaként.

A szokásos módon csináltam egy szép kakaós piskótát a következőkből:
  • 3 tojás
  •  5 dkg tönköly finomliszt (34 g szh)
  • 1 ek kakaópor (1 dkg volt, lemértem, azaz 1 g szh)
  • 1 mk szódabikarbóna
  • 3 ek víz
  • 1 kupak Süssina folyékony édesítőszer
Kerek tortaforma aljára sütőpapírt tettem, erre öntöttem a piskótamasszát, majd előmelegített sütőben 12 perc alatt készre sütöttem.
A krém, ami érdekesebb:
  • 36 dkg túró (14 g szh)
  • 2,5 dl tejszín (10 g szh)
  • fél cékla leve (kb. fél deci)
  • fél narancs leve (nekem fél deci volt, mondjuk 5 g szh)
  • 1 mk rumaroma
  • 1 mk mézeskalács fűszerkeverék (ami persze lehet fahéj, szegfűszeg, gyömbér keverék házilag elkészítve is)
  • 1 kupak Süssina
  • 1 dl vízzel és 2 filter rumos-narancsos (Snow Walz fantázianevű) Milford teafilterrel elkészített tea-esszencia
  • 2 ek zselatin
A túrót áttörtem, hozzáadtam az édesítőt, belefacsartam a narancslevet.
Lereszeltem fél céklát, amihez kb fél deci vizet adtam, hogy ázzon egy kicsit, majd ezt a gyönyörű ciklámen levet beleszűrtem a túróba, és ehhez hozzáadtam a felvert tejszínt.
Elkészítettem az erős teát két filterrel és kb. egy deci vízzel. Mikor jól kiázott, hozzáadtam a mézeskalács fűszerkeveréket, a rumaormát, és a zselatint feloldottam benne. Ezt belekevertem a tejszínes-túrós rózsaszín krémbe, és ráöntöttem a piskótalapra, majd az egészet pár órára a hűtőbe tettem.
Mikor már megszilárdult a krém, készítettem rá csokimázat:
  • 5 dkg 86 %-os csokiból (10 g szh)
  • és 1 ek olajból
Az az igazság, hogy dupla ennyi csokit kellett volna használnom, hogy szép legyen a máz, legközelebb úgy csinálom.
Szóval összesen 74 g szénhidrát van benne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése