2011. december 23., péntek

Citromos- és kókuszos keksz

Folytattam a karácsonyi aprósütemények gyártását. Íme kettő:


Mindkettő ugyanúgy néz ki, ezért rakom fel egy bejegyzésben.
A citromos hozzávalói:
  • 12,5 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt (80 g szh)
  • 12,5 dkg finom tönkölyliszt (85 g szh) (persze nem baj, ha nem teljesen pontos az adagolás, lényeg, hogy 25 dkg legyen a vége)
  • 12,5 dkg margarin
  • 1/4 sütőpor
  • 2 ek xylit, más néven nyírfacukor (ami igazából nem cukor, hanem cukoralkohol, és nem emeli meg a vércukorszintet, nem kell számolni a szénhidráttartalmát. Végre vettem, és ki is próbáltam, hogy "ne mindig azt a rákkeltő mesterséges édesítőt használjam" :))
  • 1 tojás
  • 1 citrom reszelt héja és leve
A kókuszos hozzávalói:

  • 12,5 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt (80 g szh)
  • 12,5 dkg finom tönkölyliszt (85 g szh) 
  • 5 dkg kókuszreszelék (3,2 g szh)
  • 12,5 dkg margarin
  • 1/4 sütőpor
  •  2 ek xylit
  • 1 tojás
  • kevés víz, ha nem sikerül összegyúrnunk

Az összetevőket összegyúrtam mindkét esetben és mindkét kekszet a legegyszerűbb módon formáztam. Kis golyókat csináltam, és a két tenyerem közt összelapítottam őket, mint ahogy azt a zabpelyhes keksznél is csináltam. Előmelegített sütőben kisütöttem őket.
Mikor kihűltek, megolvasztottam:
  • 5 dkg 70 %-os kakaótartalmú étcsokit  (15 g szh) , 
  • hozzákevertem  1 evőkanál olajat, 
 és ebbe mártogattam meg a kekszeket.
A citromosból 30 db lett, egy kekszre kb. 6 g szénhidrát, a kókuszosból 38 db lett, az egy kekszre kb. 5 g szénhidrát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése