2011. december 20., kedd

Gesztenyés keksz

Elkezdtem a karácsonyi aprósütemények gyártását. Ezt egy régebbi Kiskegyed konyhája lapban találtam. Maradék gesztenyéből csináltam, így nem volt annyi, mint amennyit az eredeti recept ír, de azt is odaírom zárójelben.
Szóval a hozzávalók nálam (az eredeti receptben):
  • 15 dkg natúr gesztenyemassza (25 dkg gesztenyemassza) 49 g szh
  • 1 mk rumaroma (mivel a natúr gesztenyemasszában nincs, az édesítettben viszont van)
  • 15 dkg margarin (25 dkg)
  • 2 kupak Süssina folyékony édesítőszer (5 dkg cukor)
  • 8,5 dkg tönköly finomliszt (15 dkg finomliszt) 58 g szh
  • 2 tojás (3)
  • 1/4 sütőpor (1/2 zacskó)
Habosra kell keverni a margarint, gesztenyemasszát, tojást, édesítőszert, majd hozzákeverni a sütőporos lisztet.
Csillagcsöves zsákba kell kanalazni a masszát, és sütőpapírral bélelt tepsibe hurkokat nyomni, vagy amit akarunk.
Nagyon mancsos a készítése, úgyhogy megfogadtam, többet nem csinálok, és nem is akartam ide felrakni, de a páromnak annyira ízlett, hogy muszáj volt.

 
Összesen 107 g szénhidrát van benne, lett vagy 20-25 darab.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése