2011. december 18., vasárnap

Túrós bounty szelet

Gondolkoztam, hogyan lehetne tovább light-osítani a jó kis bounty szeletet, és következőt találtam ki:
Csináltam egy kakaós piskótát a szokásos módon 3 tojásból, teljes kiőrlésű tönkölylisztből, úgy mint a puncstortánál, ami 35 g szénhidrátot tartalmaz. Annyi volt a különbség, hogy most nem a tortaformát használtam, hanem a közepes méretű tepsimet (kb. 28x22 cm-es).
A töltelékhez összekevertem:
  • 36 dkg túrót (ez kissé sok lett, 25 dkg elég lett volna, vagy akkor több tejszínt kellett volna belerakni) (14 g szh)
  • 13 dkg kókuszreszeléket (ennyi volt a zacsiban) (8,3 g szh)
  • 1 kupak Süssina folyékony édesítőszert
  • 2,5 dl felvert zsíros tejszínt (10 g szh)
Készültem a zselatinra, de oly szilárd lett a túrós töltelék, hogy nem kellett semmi szilárdító bele, sőt, mint írtam, egy kicsit több tejszín, vagy kevesebb túró kellett volna használni.
A tetejére a csokimázat a következőképpen csináltam, vízfürdőn összeolvasztottam:
  • 5 dkg 86 %-os csokit (10 g szh)
  • 1 ek kakaóport (1 g szh)
  • kb. 3 dkg vajat
Majd rákentem a süti tetejére, és hagytam a hűtőben megdermedni.
A szénhidráttartalom  78 g, jelentősen kevesebb, mint a másiknál. Persze a túró íze azért megvan, kissé kókuszos túrórudira emlékeztet az egész. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése