2011. december 9., péntek

Tönköly sörperec

Este vendégségbe megyünk, gondoltam készítek valami sörkorcsolyát. E-mailben kaptam egy receptgyűjteményt, "Sós sütemények" címmel, abból származik az alaprecept.

Hozzávalók:
  • 15 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt (96 g szh)
  • 15 dkg sima tönkölyliszt (102 g szh)
  • 10 dkg margarin
  • 10 dkg sajt (füstöltet írt a recept, de nekem csak trapista volt, így sem lett rossz)
  • 1 mk szódabikarbóna, vagy sütőpor
  • kb. 1,5 dl víz
Összegyúrtam a hozzávalókat annyi vízzel, hogy rugalmas tészta legyen az eredmény. 16 gombócra szedtem szét amelyeket egyenként megsodortam, pereccé hajtogattam és a pereceket sütőpapírral bélelt tepsibetettem. Tojással megkentem a tetejüket, és nagy szemű sóval, szezámmaggal vagy napraforgómaggal szórtam meg őket (ezek voltak itthon).
1 perec átlagban 12,5 g szénhidrátot tartalmaz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése