2011. december 7., szerda

Epres túróbomba

Úgy kezdődött, hogy megint nekigyűrkőztem a Charlotte-gyártásnak, módosítottam az eredeti piskótareceptet azzal, hogy raktam bele egy kanál olajat, hátha nem törik szét, mikor föltekerem, de egyenlőre nem jártam sikerrel. Úgyhogy adott volt egy adag töredezett, tekercsnek szánt piskótalap, és a Charlotte többi hozzávalója. A végeredmény finom lett és látványos, párom szerint olyan, mint egy felizgatott néger nő melle. :)
Át is vittük a barátainkhoz, hogy eldicsekedjünk vele, meg persze azért, hogy megegyük. A képeket nem is én csináltam hanem megkértem ehhez jobban értő és jobb géppel rendelkező kolléganőmet, thelittlechef-et, hogy fényképezze le.
Na de a recept:
A piskóta hozzávalói 3 tojásból mert csak annyi volt itthon:
  • 3 tojás
  • 5 dkg durumliszt (36,5 g szh)
  • 1 mk szódabikarbóna
  • 1 kupak folyékony Süssina
  • 3 ek víz
  • és mit említettem tettem hozzá még 1 evőkanál olajat is, hátha nem törik el  a kész piskótalap, de eltört
Szóval ahogy kell, jól fevertem a tojássárgáját a vízzel, olajjal, édesítőszerrel, majd a szódabikarbónás liszt felét rászitáltam. (Vettem végre egy jó nagy szűrőt, amivel remekül lehet majd szitálni, eddig kis teaszűrővel szerencsétlenkedtem.) Ráborítottam a kemény habbá vert tojásfehérjét, és a maradék lisztet is rászitáltam, majd óvatosan összeforgattam a tésztát, hogy minél kevésbé törjön össze a fehérje.
Sütőpapírt raktam a legnagyobb tepsimbe, és erre simítottam a masszát, szép vékonyan, arra számítva, hogy piskótatekercs lesz belőle. (Befejezem ezt a tekercstémát.) 12 percig sütöttem előmelegített sütőben. Lehet, hogy még ennél is kevesebbet kellett volna, hogy ne száradjon ki és ne törjön el.
Mikor kisült, eltördeltem, először véletlenül, aztán már szándékosan, egy nagy kerek tálat kibéleltem folpack-kal, körberaktam a piskótadarabokkal, és az egészet megtöltöttem a következővel:
  • 50 dkg túró (20 g szh)
  • 2,5 dl tejszín (10 g szh)
  • 2 ek zselatin
  • 1 kupak Süssina
  • 20 dkg mikróban megolvasztott, majd pürésített fagyasztott eper (14 g szh)
A mikróban olyan szinten megolvasztottam az epret, hogy már szinte főtt, így elég forró volt ahhoz a leve, hogy ehhez kevertem a zselatint. Ezt belekevertem az áttört túróhba, hozzáadtam az előzőleg felvert tejszínt, és összekevertem a cuccot. Beleöntöttem a piskótával bélelt tálba, a kilógó piskótákat ráhajtogattam a töltelékre és a még megmaradt darabot is rátettem. Ezt szépen betettem pár órára a hűtőbe, hadd végezze a zselatin a dolgát (bocs ez a "zselatin a dolgát végzi" plágium, innen van, meg a receptötlet is.)

Mikor kihűlt, kiborítottam a tálból, és mivel nem találtam elég szépnek, csináltam hozzá csokimázat:
  • 5dkg kakaóporból (5 g szh)
  • 1 kupak édesítőből
  • kevés vízből
  • 5 dkg margarinból
A kakaóport egy kevés vízzel, meg az édesítővel elkevertem, majd belekevertem a margarint, és rákentem a sütire, és a tetejébe nyomtam egy szem epret. Az össz szénhidráttartalom 86 g.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése