2012. április 14., szombat

Feketeerdő torta

Már régóta szerettem volna feketeerdő tortát csinálni, de eddig nem volt merszem hozzáfogni. Pedig menet közben kiderült, hogy egyáltalán nem bonyolult elkészíteni. Persze ez a változat nem az eredeti recept, attól sokkal egyszerűbb. Kicsit még lehet rajta tökéletesíteni, de összességében jól sikerült.


Először is 45 dkg fagyasztott meggyet (54 g szh) kiolvasztottam, félretettem belőle 12 szép szemet, a maradékot felrottyintottam 1 evőkanál zselatinnal, majd hűlni hagytam.
7 dl tejszínt (23 g szh) kemény habbá vertem 2 evőkanál xylittel, 2 evőkanál zselatint vízben feloldottam, és hozzákevertem a felvert tejszínhez, pár órára hűtőbe tettem.
Készítettem két darab három tojásos kakaós piskótalapot a szokásos módon (itt megtalálható a recept), ami 66 g szénhidrátot jelent teljes kiőrlésű liszttel.
Az egyik kakaós piskótalapra rákentem a kihűlt  tejszínes krém kétharmadát. Erre rákanalaztam a zselatinos meggyet, rátettem a másik piskótalapot. A maradék tejszínnel bevontam a tortát. Díszítésként rátettem körbe a félretett meggyszemeket, a közepére egy kis 86 %-os csokit reszeltem, ami egy kocka fele sem volt (1 g sz). Végül visszatettem egy fél órára a hűtőbe.
Még  egyszer a hozzávalók, hogy könnyebben át lehessen látni:
Kétszer a következő kakaós piskóta:

  • 3 tojás
  •  5 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt (32 g szh)
  • 1 ek kakaópor (1 dkg volt, lemértem, azaz 1 g szh)
  • 1 mk szódabikarbóna
  • 3 ek víz
  • 1 kupak Süssina folyékony édesítőszer
A tejszínes krémhez:
  • 7 dl tejszín (23 g szh)
  • 2 ek xylit
  •  2 ek zselatin 1 dl forró vízben feloldva
A meggyes krémhez:
  • 45 dkg meggy-12 szem (54 g szh)
  •  1 ek zselatin
A díszítéshez: 
  • 12 szem meggy
  • fél kocka 86 %-os étcsoki (1 g szh)
Összesen 144 g szénhidrátot tartalmaz a torta, a 12 szem meggyel 12 szeletes tortát terveztem, tehát egy szeletben átlagban 12 g szénhidrát van. Kalóriában elég sok, ha valaki fogyókúrázik, akkor növényi tejszínnel csinálja, de abban meg jóval több a szénhidrát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése