2012. február 26., vasárnap

Erdeigyümölcsös túrókocka

Ezt a sütit pár hete csináltam. A négyszögletes tortaformám első süteménye.

Hozzávaló:
3 tojásos piskóta a szokásos módon:

  • 3 tojás
  • 5 dkg tk tönkölyliszt (32 g szh)
  • 1 mk szódabikarbóna
  • 1 kupak folyékony Süssina
  • 3 ek víz
Krémhez:
  • 50 dkg krémes túró (20 g szh)
  • 1 kupak folyékony Süssina
  • 1 ek zselatin 0,5 dl forró vízben feloldva
  • 2,5 dl felvert tejszín (10 g szh)
  • fél citrom leve
Tetejére:
  • 25 dkg fagyasztott erdeigyümölcs (17,5 g szh)
  • 1 ek zselatin
  • 1 kupak folyékony Süssina
  • 1 dl víz
 Elkészítettem a piskótát, majd a krémet. A krémhez összetörtem a túrót az édesítővel, a fél citrom levével. Hozzáadtam a felvert tejszínt, és beleöntöttem a forró vízben feloldott zselatint. Ezt a keveréket öntöttem a piskótára. Hűtőbe tettem 1-2 órára.
Közben megcsináltam a gyümölcskocsonyát a tetejére. A fagyasztott gyümölcsöt az édesítővel és a vízzel felrottyintottam, feloldottam benne a zselatint. Mikor kissé kihűlt, ráöntöttem a már megdermedt túrós töltelékre, és újabb pár órára visszatettem a hűtőbe.
25 kockára vágva egy kockában kb. 3,2 g szénhidrát van.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése