2012. április 23., hétfő

Rumos-meggyes bonbon

Már több mint egy éve megvettem a jó kis szilikonos bonbonformámat, de még eddig nem próbáltam ki. Nézegettem az elmentett receptjeimet, és kezembe akadt a karácsonyi pralinék című, amik közül már pár éve elkészítettem, akkor még cukorral, a fahéjas trüffelt, aminek a receptjét megtaláltam a neten is. Én e-mailben kaptam egy olyan receptgyűjteményt, amelyben szerintem több szerzőtől vannak a receptek idézetlenül, ebben vannak többek  között házi készítésű bonbonok is. 


Anyukám kedvence a konyakmeggyes bonbon, gondoltam, ennek az elkészítése nem egy ördöngösség, és hát tényleg nem.
Hozzávalók:
  • 10 dkg 86 %-os csokoládé (19 g szh)
  • 15 szem meggy, mert ennyi mélyedés van a formámban, 1 szemet lemértem, az 4 g volt, tehát max. 1 g szh/db
  • fél flakon rumaroma
  • 1 mk zselatin
Először is meglocsoltam a meggyet rumaromával, és hagytam, hagy olvadozzon (fagyasztott volt), majd beraktam a rumaromával meglocsolt meggyet a mikróba 1,5-2 percre a legmagasabb fokozatra, aztán hozzákevertem 1 mokkáskanál zselatint.
Mikor kihűlt a meggy, gőz fölött megolvasztottam a csokoládét, melyet előzőleg apró darabokra tördeltem.
A formába öntöttem a csoki egy részét, kicsit dermedni kellett volna hagyni, hogy szebbek legyenek, de én ezt elmulasztottam, majd legközelebb. Beletettem minden mélyedésbe 1-1 szem a zselatintól már kocsonyás meggyet, és felöntöttem minden mélyedést csokival.
Aztán be a hűtőbe, kb. fél órára, kinyomkodni a formából, és kész. 1 bonbon kb. 2 g szénhidrátot tartalmaz.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése