2011. május 29., vasárnap

Képviselőfánk

Életem első képviselőfánkja. Nem is lett rossz.

Hozzávalók:
A tésztához:
  • 2 dl víz
  • 10 dkg vaj
  • 18 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt (115,2 g szh) (finom lisztből 20 dkg kell a recept szerint)
  • 5 tojás
a krémhez:
  • 4 tojás
  • 2 kupak édesítőszer
  • 1 ek zabpehelyliszt (kb. 10 g szh)
  • 2 dl tej (9 g szh)
  • 1 dl víz
  • 2 mk zselatin
 A vizet felforrósítottam, beletettem a vajat. Mikor az megolvadt, beleöntöttem a lisztet és jól elkevertem. Levettem a tűzről, és egyenként beleütöttem a tojásokat, egy-egy tojás között szépen elkavartam a masszát.
Sütőpapírral bélelt tepsibe először kanállal próbáltam adagokat rakni, de azok nem lettek szépek, így kipróbáltam az újonnan vett habzsákomat, és azzal nyomtam halmokat a tepsibe. Kell helyet hagyni köztük, mert megdagadnak. Kb. fél óra pihentetés után előmelegített sütőbe raktam, melybe alulra egy edénybe vizet raktam, hogy gőzölögjön. 20 percig nem szabad kinyitni a sütőajtót, addigra szépen megnőnek a fánkok. Utána elvileg ki kellett volna venni a vizet, de túlságosan betoltam, így nem tudtam kivenni a forró sütőből, de így is jó lett. Levágtam a kalapjukat, és megörültem, hogy tényleg milyen szép üregesek lettek. :)

Közben megcsináltam a vaníliakrémet. A jól elkevert tojásokhoz adtam az édesítőszert, a zabpehelylisztet, a tejet és a vizet. Folyamatos kevergetés mellett besűrítettem, majd hozzáadtam a zselatint.
Mikor a krém kissé kihült, a fánkokba töltöttem. A család másik felének tejszínhabbal tálaltam, én magam csak a vaníliakrémmel ettem.

24 db lett, az darabonként kb. 5,5 g szénhidrátot jelent tejszinhab nélkül. Bár nem jutott mindegyikbe krém, úgyhogy legközelebb többet kell csinálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése