2011. június 20., hétfő

Hagymás zsömle

Már rég jelentkeztem. Egyrészt egy hétig nem volt internetünk az egyik vihar miatt, másrészt kánikulában nem nagyon füllik a fogam a sütéshez. De tegnap remek idő volt ilyen szempontból, este 20 fok alatt, és mivel csak száraz zsemlénk volt itthon, gondoltam, kipróbálom little chef-ünk egyik bagette-receptjét (itt megtekinthető). Persze egy kicsit átalakítottam, olyannyira, hogy zsömlék lettek belőle :).
Hozzávalók:
  • 30 dkg tk tönkölyliszt (+ egy kicsi a végén, hogy ne ragadjon a tészta (mondjuk 220 g szh))
  • 1 cs szárított élesztő
  • 2 mk só
  • kb két dl langyos víz, amennyit felvesz
Ezekből összegyúrtam a tésztát, és fél óráig kelesztettem. Aztán még:
  • 1 fej vöröshagyma (kb. 7 g szh)
  • kevés olaj a hagyma dinszteléséhez
A megdinsztelt hagymát hozzáadtam a megkelt tésztámhoz, és összedolgoztam. Mivel kicsit ragadt, adtam még hozzá lisztet, és ekkor határoztam el, hogy zsömlék lesznek (8 db).
Előmelegített sütőben megsütöttem őket, kb. fél óra. 28-30 g szénhidrát lett egy zsemlében, mint ahogy a zsemlékben általában. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése