2012. december 21., péntek

Trüffelkrémes karácsonyi csillagok

A karácsonyi készülődés jegyében egy kis gyömbéres-narancsos-szegfűszeges sütemény.


Hozzávalók a tésztához:
  • 25 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt (160 g szh)
  • 15 dkg zabpehelyliszt (105 g szh)
  • 1 mk szódabikarbóna
  • 1 mk őrölt szegfűszeg
  • 1 mk őrölt fahéj
  • 25 dkg margarin
  • 2 kupak Süssina folyékony édesítőszer
  • 1 alaposan megmosott közepes narancs reszelt héja és leve (kb. 16 g szh)
  • fél citrom leve
  • kb. 1 cm-nyi friss gyömbér lereszelve (vagy 1 mk őrölt gyömbér)
  • 1 tojás
Összeállíttottam a fenti hozzávalókból a tésztát, 2-3 mm vékonyra nyújtjtottam, és egyenlő mennyiségű kis és nagy csillagot szúrtam ki belőle.Előmelegített sütőben kisütöttem őket.
Gondolkoztam, mivel ragasszam össze őket, a másik ötletem a narancslekvár volt, de nem volt kedvem elmenni a boltba, és nem is vagyok biztos benne, hogy találtam volna hirtelenjében diabetikus narancslekvárt.
Aztán jött a trüffelkrém ötlete, ennek a hozzávalói:
  • 10 dkg 86 %-os étcsokoládé (18,5 g szh)
  • 5 dkg vaj
  • 1 dl tejszín (ez most 20 %-os főzőtejszín volt, ami 5 g szh)
  • 2 mk őrölt gyömbér
Vízgőz fölött megolvasztottam a csokoládét, hozzákevertem a vajat és a tejszínt, valamint az őrölt gyömbért. Majd kb. egy órára hűtőbe tettem. Ezután átkevertem a masszát, hogy a vaj egyenletesen legyen benne. A krémmel megkentem a kisebb csillagok alját, és egy-egy nagyobb csillag közepére ragasztottam egy-egy kisebbet.
A krém kb. fele megmaradt, abból gombócokat formáztam, és natúr kakaóporban forgattam meg őket.
50 db süteményem lett, ezek egyenként, a krém fele szénhidráttartalmával számolva, kb. 6 g szénhidrátot tartalmaznak. A 16 db trüffelgolyó egyenként kevesebb, mint egy grammot.



1 megjegyzés:

  1. Szia!
    Most találtam a blogodat, tök jó receptek vannak! Én PCOS IReseknek csinálok receptes oldalt, fogok innen is kipróbálni sütiket az tuti :) Bocs hogy ide írok, nem találtam kapcsolatot.
    Üdv
    Ági

    VálaszTörlés