2013. december 26., csütörtök

Kókuszos csiga

Karácsony környékén azért csak felrakok valamit a blogra. A kókuszos csigát már egy ideje meg akarom csinálni, bár személyes élményem vele csak lakodalmak és falusi húsvétok alkalmával volt. A családban nem volt szokás ilyen sütit csinálni, pedig finom.
Íme az én verzióm:
A tészta:
  • 40 dkg tk tönkölybúzaliszt (256 g szh)
  • 15 dkg túró (ennyi maradt a harcsapaprikás túrós csuszájának túrójából) (6 g szh)
  • 25 dkg margarin
  • 4 tojás sárgája
  • 2 kupak Süssina folyékony édesítőszer
  • 1 csomag szárított élesztő
A töltelék:
  • 4 tojás fehérje
  • 1 kupak Süssina folyékony édesítőszer
  • 1 ek nyírfacukor
  • 15 dkg kókuszreszelék (45 g szh)
A töltelékhez kemény habbá vertem az édesítős-nyírfacukros fehérjét, majd beleforgattam a kókuszreszeléket.
A tészta hozzávalóit kb. fél órával az összegyúrás előtt kivettem, hogy szobahőmérsékletűek legyenek, aztán összegyúrtam. Kétfelé vettem, az egyiket kb. 2-3 mm vékonyra nyújtottam, a töltelék felét rákentem, feltekertem a tésztát, és ujjnyi vastag darabokra vágtam. A tészta és a töltelék másik felével ugyanezt megcsináltam.
A csigákat sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, és 180 fokra melegített sütőben készre sütöttem őket.


Összesen 307 g szénhidrát, 24 darab sütivel számolva darabonként 13 g szénhidrát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése