2013. december 26., csütörtök

Csokis keksz avagy pilótakeksz házilag

Az ihletet ez adta, persze módosítottam a saját szájízem szerint.
Tészta:
  •  25 dkg tk búzaliszt (150 g szh)
  • 15 dkg zabpehelyliszt (105 g szh)
  • 1 mk szódabikarbóna
  • 25 dkg margarin
  • 2 kupak Süssina folyékony édesítőszer
  • 2 ek kakaópor (2 g szh)
  • 1 tojás
Krém:

  • 10 dkg 70 %-os étcsokoládé (30 g szh)
  • 2,5 dkg vaj
  • 1 dl zsíros tejszín (3 g szh)
Először elkészítettem a krémet. Gőz fölött megolvasztottam a csokoládét, belekevertem a tejszínt és a vajat, és pár óráig magára hagytam, hogy vajszerűen kenhetőre hűljön.
Ezután összeállítottam a tésztát, 3-4 mm-nyire nyújtottam, és a legnagyobb kerek szaggatóval kiszaggattam a kekszeket, mert ebbe a méretbe tudtam a többi szaggatómmal mintákat nyomni.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem a karikákat, és itt nyomtam bele a mintát, hogy kevésbé deformálódjanak a sütik. 180 fokos sütőben készre sütöttem őket.
Miután kihűltek, a krémmel összeragasztottam kettőt úgy, hogy mindkét oldala mintás lett.


22 darab összeragasztott keksz lett, egy kekszben kb. 13 g szénhidrát van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése