2012. május 14., hétfő

Epres túrótorta

Másnap átjött az ünnepelt, úgyhogy csináltam még egy tortát a citromos túrótortát átvariálva epressé.


Ugyanúgy készítettem egy 3 tojásos kakaós piskótát, mint előző nap (ld. előző bejegyzés), ami 34 g szh. 
A krémhez ezúttal picit más arányokat használtam a túrót és a tejszínt illetően, így kalóriaszegényebb. A citromosnál is így kellett volna, csak akkor adottak voltak a hűtőben az összetevőmennyiségek.
  • 50 dkg krémes túró (19 g szh)
  • 2,5 dl habtejszín kemény habbá verve (8,3 g szh)
  • 1 kupak Süssina
  • 35 dkg eper, mert ennyi volt itthon (24,5 g sz)
  • 2 mk zselatin 1 dl forró vízben feloldva
Az eperből díszítésnek félretettem pár szép szemet, a többit apró darabokra vágtam, turmixolhattam volna, de nem volt kedvem a botmixert elővenni. Ezt összekevertem a túróval, az édesítővel, meg a zselatinos vízzel, és beleforgattam a felvert tejszínt. A krémet ráöntöttem a kihűlt piskótalapra, a tetejét szépen feldíszítettem a maradék eperrel, majd beraktam a hűtőbe. Nem volt ideje jól megdermedni, mert hamar jött a szülinapos, de így is ehető volt.
Összesen 86 g szénhidrátot tartalmaz, 12 szeletre vágva egy szeletben kicsivel több mint 7 g.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése