2012. május 14., hétfő

Tejszínes csokoládétorta

Ezúttal egy gyümölcs nélküli tortát próbáltam készíteni, mert a párom nagymamájának akarok készíteni egyet, aki cukorbeteg, és ő nem szereti a gyümölcsös tortákat. Szóval ez a prototípus.
Az ötletet kedves barátnőm receptjéből merítettem.


Ezúttal dupla mennyiségből, azaz hat tojásból készítettem el a kakaós piskótát, ami 66 g szh (a receptet ld. az előző két bejegyzésben). Igazából 3-3 tojásból két külön lapot kellett volna sütni, de nem akartam vacakolni, gondoltam, jó lesz az egyben is, majd kettévágom. Hát mondanom sem kell, hogy a teljes kiőrlésű lisztből elég sűrű lett a piskóta, nem nagyon jött föl, de lehet hogy csak én voltam béna. Eredetileg azt gondoltam, majd három felé vágom, de így csak kétfelő tudtam.
A krémet a következő összetevőkből készítettem:
  • 2 egész tojás
  • 1 kupak Süssina
  • 1,5 dl víz
  • 1 ek  zselatin
  • 3 dkg kakaópor (3 g szh)
  • 7 dl habtejszín (23,1 g szh)
A tojásokkal csomómentesen elkevertem a kakaóport, hozzáadtam az édesítőszert, a zselatint, a vizet és 2 dl tejszínt. Ezt folytonos kavargatás mellett, nehogy összecsomósodjon, sűrű krémmé főztem. 5 dl tejszínt habbá vertem, majd belekevertem a csokis krémet.
A tejszínes krém 2/3-át ráöntöttem az egyik tortalapra, erre ráraktam a másikat, és erre öntöttem a maradék krémet. Az oldalát is bekentem a krémmel.
Díszítésként a tetejére reszeltem 1 kocka 86 %-os étcsokit (2 g szh), majd cukormentes bolti tejszínhabból nyomtam körbe 12 halmot (nem tudom mennyi, mondjuk 2 g szh).
Összesen 96-97 g szénhidrát, szeletenként 8 g.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése