2011. július 2., szombat

Zöldfűszeres-fokhagymás nyúlgerinc

Igaz, ez most nem tésztaféle, de azért fölteszem.
Úgy kezdődött, hogy tegnap a Kaiser's-ben 25 %-kal leárazták a nyúlgerincfilét, mert ma volt a lejárati határideje. Gondoltam, egyszer élünk, veszek egy dobozzal, ami fél kilós volt, és még így is meglehetősen borsos volt az ára. Nézegettem a recepteket, aztán kettőből összeállítottam a sajátomat.

Hozzávalók:
  • 50 dkg filézett nyúlgerinc
  • 4-5 cikk fokhagyma
  • olaj
  • só, bors
  • friss rozmaringág
  • friss vagy szárított kakukkfű
  • 1-1,5 dl száraz fehérbor
A körethez:
  • 1 kg apró szemű újkrumpli
  • sütéshez olaj
A tálaláshoz:
  • salátalevelek
  • paradicsom
A húst megtűzdeltem a fokhagymával, sótztam, borsoztam, majd teflonserpenyőben, kevés olajban pár percig pirítottam mindkét oldalát. Közben a rozmaringot és a kakukkfüvet is hozzáadtam. Felöntöttem borral, és fedő alatt készre pároltam. Közben még vizet pótoltam hozz, nehogy leégjen.
A körethez megmostam a krumplit, szárazra törölgettem, és kockákra vágtam. Bő olajban több adagban kisütöttem, majd papírtörlőre szedve leitattam róla az olajat. Végül megsóztam.
Friss salátalevelekkel és paradicsommal díszítve tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése